WEKO3
アイテム
ベルクランク機構を有するサスペンションのばね・ダンパ特性の解析
https://kurume-it.repo.nii.ac.jp/records/32
https://kurume-it.repo.nii.ac.jp/records/32c9171dfd-340a-4ebb-b045-d4e2b5fd8580
名前 / ファイル | ライセンス | アクション |
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Item type | 紀要論文 / Departmental Bulletin Paper(1) | |||||
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公開日 | 2018-03-09 | |||||
タイトル | ||||||
タイトル | ベルクランク機構を有するサスペンションのばね・ダンパ特性の解析 | |||||
タイトル | ||||||
タイトル | Analysis on Spring and Damper Characteristics of Suspension with Bell Crank Mechanism | |||||
言語 | en | |||||
言語 | ||||||
言語 | jpn | |||||
キーワード | ||||||
言語 | en | |||||
主題Scheme | Other | |||||
主題 | Racing Car | |||||
キーワード | ||||||
言語 | en | |||||
主題Scheme | Other | |||||
主題 | Suspension | |||||
キーワード | ||||||
言語 | en | |||||
主題Scheme | Other | |||||
主題 | Link Geometry | |||||
キーワード | ||||||
言語 | en | |||||
主題Scheme | Other | |||||
主題 | Bell Crank | |||||
キーワード | ||||||
言語 | en | |||||
主題Scheme | Other | |||||
主題 | Pushrod | |||||
キーワード | ||||||
言語 | en | |||||
主題Scheme | Other | |||||
主題 | Spring | |||||
キーワード | ||||||
言語 | en | |||||
主題Scheme | Other | |||||
主題 | Shock Absorber | |||||
キーワード | ||||||
言語 | en | |||||
主題Scheme | Other | |||||
主題 | Mechanism | |||||
キーワード | ||||||
言語 | en | |||||
主題Scheme | Other | |||||
主題 | Vehicle Dynamics | |||||
資源タイプ | ||||||
資源タイプ識別子 | http://purl.org/coar/resource_type/c_6501 | |||||
資源タイプ | departmental bulletin paper | |||||
著者 |
森, 和典
× 森, 和典 |
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内容記述 | ||||||
内容記述タイプ | Other | |||||
内容記述 | The spring and damper characteristics of suspension systems have the key role for the maneuverability and stability as well as the riding comfort performance of a vehicle. Using a double wishbone type suspension with bell crank and pushrod as a model, this paper introduces a method for calculating suspension spring, shock absorber, anti-roll bar and pitting damper geometries using expressions derived directly from the kinematics of mechanism theory. Next, the authors derive expressions such as link lever ratio, spring constant converted into wheel center location, and roll stiffness by using the linear approximation functions obtained based on these calculation results and the balance equations of power derived from a dynamic model that simplifies bell crank surroundings. Finally, the authors clarify the relativity of these suspension characteristics and the geometries. | |||||
書誌情報 |
久留米工業大学研究報告 en : Bulletin of Kurume Institute of Technology 号 37, p. 11-26, 発行日 2015-03-16 |
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出版者 | ||||||
出版者 | 久留米工業大学研究報告編集委員会 | |||||
ISSN | ||||||
収録物識別子タイプ | ISSN | |||||
収録物識別子 | 0389-6897 |