WEKO3
アイテム
小型レーシングカーの操舵力特性の改善
https://kurume-it.repo.nii.ac.jp/records/29
https://kurume-it.repo.nii.ac.jp/records/295c0a69e2-0d8a-4e1b-b8c0-b16ec3af797c
名前 / ファイル | ライセンス | アクション |
---|---|---|
小型レーシングカーの操舵力特性の改善 (2.5 MB)
|
Item type | 紀要論文 / Departmental Bulletin Paper(1) | |||||
---|---|---|---|---|---|---|
公開日 | 2018-03-09 | |||||
タイトル | ||||||
タイトル | 小型レーシングカーの操舵力特性の改善 | |||||
タイトル | ||||||
タイトル | Improvement of Steering Effort Characteristics on Small Type Racing Car | |||||
言語 | en | |||||
言語 | ||||||
言語 | jpn | |||||
キーワード | ||||||
言語 | en | |||||
主題Scheme | Other | |||||
主題 | Racing car | |||||
キーワード | ||||||
言語 | en | |||||
主題Scheme | Other | |||||
主題 | Vehicle dynamics | |||||
キーワード | ||||||
言語 | en | |||||
主題Scheme | Other | |||||
主題 | Suspension | |||||
キーワード | ||||||
言語 | en | |||||
主題Scheme | Other | |||||
主題 | Steering | |||||
キーワード | ||||||
言語 | en | |||||
主題Scheme | Other | |||||
主題 | Geometry | |||||
キーワード | ||||||
言語 | en | |||||
主題Scheme | Other | |||||
主題 | Steering effort | |||||
資源タイプ | ||||||
資源タイプ識別子 | http://purl.org/coar/resource_type/c_6501 | |||||
資源タイプ | departmental bulletin paper | |||||
著者 |
前田, 拓磨
× 前田, 拓磨× 森, 和典× MAEDA, Takuma× MORI, Kazunori |
|||||
内容記述 | ||||||
内容記述タイプ | Other | |||||
内容記述 | Generally, in small-type racing cars, it is difficult to balance the vehicle dynamics capability and the steering effort characteristics because of the restriction of the vehicle specifications. By analyzing steering effort using a simple steering model and a mechanism analysis that uses 3D-CAD etc. on the vehicle with the double wishbone type suspension and the R&P type steering system, the researchers clarify a method that can coexist making the suspension/steering geometry the target characteristics and achieving the decrease of steering effort. | |||||
書誌情報 |
久留米工業大学研究報告 en : Bulletin of Kurume Institute of Technology 号 37, p. 1-9, 発行日 2015-03-16 |
|||||
出版者 | ||||||
出版者 | 久留米工業大学研究報告編集委員会 | |||||
ISSN | ||||||
収録物識別子タイプ | ISSN | |||||
収録物識別子 | 0389-6897 |